Skapa ett frånvaromeddelande
Generell information
När du har semester eller är frånvarande en längre period kan du ställa in e-postprogrammet så att ett automatiskt svar sänds till dem som skickar e-post till dig. Observera att frånvaromedelandet endast skickas en gång till varje avsändare.
Instruktion: Skapa ett frånvaromeddelande
Välj din plattform nedan och följ steg-för-steg instruktionerna för att skapa ett frånvaromeddelande.
- Outlook 2019 (MacOS) – Instruktion saknas
- Outlook 2019 Windows
- Outlook (Android) – Instruktion saknas
- Outlook (IOS) – Instruktion saknas
- Outlook på webben
Så fungerar frånvaromeddelanden när din anställning upphör
Du som avslutar din anställning kan själv lägga in ett frånvaromeddelande innan ditt e-postkonto upphör. Det meddelandet visas bara så länge ditt konto är aktivt, därefter ersätts det av en text som finns i ett bakomliggande system (AKKA). Det automatiska svaret meddelar att ”Den här e-postadressen är inte längre i bruk…”.
____________________________
Har du frågor? Kontakta IT-support.