Ärendehanteringssystemet Easit
I en organisation finns ofta behov av att kunna hantera många typer av ärenden. IT-avdelningen och många andra funktioner på Uppsala universitet, använder sig av det centralt förvaltade ärendehanteringssystemet Easit.
I UU:s Easit har vi idag ungefär 700 handläggare i c:a 80 handläggargrupper som representerar vitt skilda delar av verksamheten, med det gemensamt att de har nytta av ett verktyg för sammanhållen ärendehantering. Vi hanterar tillsammans över 100000 ärenden per år.
Easit administreras och förvaltas hos IT-avdelningen enligt fastställd e-förvaltningsplan, utifrån krav och önskemål från användare via referensgrupper. Läs mer om UUs e-förvaltningsmodell.
Easit Servicedesk är ett svenskutvecklat ärendehanteringssystem, som driftas i Sverige av leverantören Easit AB.
För dig som använder Easit
Här är adressen till tjänsten: https://uu.easit.net/ Du kan också med fördel lägga in den under dina system på Medarbetarportalens startsida.
Det finns ett användarforum för handläggare i Medarbetarportalen för att ge information och fånga upp tankar. Det är inget supportforum – supportfrågor handhas förstås i Easit via IT Servicedesk – men en plats för nyheter och diskussioner kring verktyget som sådant. Om du är handläggare, eller bara nyfiken på verktyget, kan du ansöka om medlemskap.
Vill du veta mer om Easit på UU?
Kontakta itsupport@uu.se så kan vi visa mer eller ta en diskussion om vad du vill uppnå med din ärendehantering.