Liten checklista
Det allra viktigaste som ny på din arbetsplats är att lära känna dina kollegor och chefer. Det är också de som introducerar dig på institutionen eller avdelningen och berättar om lokala bestämmelser och arbetssätt, samt hjälper dig med de verktyg du behöver för att kunna sköta ditt jobb på bästa sätt.
Att ordna ett campuskort
– det hjälper din institution eller avdelning till med. Information om campuskortet hittar du på denna sida i medarbetarportalen. Vill du veta vad som gäller för dator, mobiltelefoner och andra nödvändiga verktyg för ditt arbete: Information om standardutrustning, beställningsrutiner och support.
Kom ihåg ...
... att skapa din egen profilsida i universitetets webbportal.
Det underlättar för de som söker efter en speciell kompetens, eller efter dig som person, såväl inom universitetet som utanför. Här fyller du i information om vem du är, vad du arbetar med, publikationer och annat viktigt om dig.
Gå in och skapa din profil så snart du kan
– och glöm inte att ladda upp en profilbild på dig!
Din arbetsgivare vill också gärna att du anmäler om du har någon bisyssla, dvs. allt ”extraknäck” vid sidan av din ordinarie anställning, som exempelvis ett uppdrag eller om du bedriver egen verksamhet vid sidan av ditt ordinarie jobb. Det måste redovisas.