Deltagarlista i Zoom
Med funktionen Reports kan du ta fram en lista på vilka deltagare som varit med på ett möte. Rapporten visar deltagare med det namn men det är inte säkert att alla deltagare i mötet har givit sig ett namn som du känner till.
Därför är det viktigt att tänka på att om det är viktigt att deltagarlistan är korrekt måste du:
- när du skapar mötet använda funktioner för att säkerställa att deltagarna har logga in i Zoom och inte ansluter som okänd (gäst)
- viktigt att de loggat in i universitetets Zoom för att namn och e-postadress ska redovisas rätt (gäller ffa studenter)
- att du förhindrar deltagare att själva byta namn på sig i mötet
I guiden om "Säkrare möten" hittar du hjälp om hur du kan säkra mötet. Det finns flera sätt och du bör välja de sätt som passar bäst för dig.
Vi försöker även förklara hur "Only authenticated users can join" fungerar där.
Rapportfunktionen i Zoom - Reports
För att komma till Reports loggar du in i din Zoom-web på https://uu-se.zoom.us
Här hittar du Reports i menyn till vänster.
Välj Usage och en lista på dina genomförda möten visas.
Om du har många möten i listan kan du söka efter mötet genom att ange vilken dag som mötet hölls.
Du hittar inte mötet om det avslutades för mindre än 15 minuter sedan. Möten äldre än 1 månad kan du inte ta fram.
Längst till höger står hur många som varit med på mötet. I detta exempel var det 4 deltagare inklusive mötsvärden.
Om du använt Breakout rooms visar siffran ett för högt värde då summan adderas upp när deltagare återvänder från breakout rooms.
Klicka på siffran för att se deltagarlistan.
Du kan med knappen Export få en csv-fil som du kan importera till t ex Excel. Glöm inte att vid importen markera att värden i filen är komma-separerade.
CSV=Comma Separated Values.
____________________________
Har du frågor? Kontakta IT-support.