Så här gör du
Primula Samlingssida Tillbaka till Ersättning/Utlägg
- Registrera ditt underlag i Primula webb. Kom ihåg att skanna eventuella kvitton och bifoga dem som bilagor till ärendet
- Skriv ut sammanställningen
- Skicka originalkvitton häftade sida vid sida på ett A4-papper, sammanställning och eventuella övriga underlag till löneenheten med internpost. Adress: HR-avdelningen, löneenheten, Uu
- När alla underlag är attesterade och godkända samt inkomna med internposten till löneenheten, före den 10:e aktuell månad, betalas ersättningen ut med din nästa lön.
Ska ditt utlägg belasta annan institution/motsv?
Har din anställning en delad kontering på flera institutioner/motsv?
Detaljerad beskrivning
1. Välj min sida
Först av allt klickar du på ”Min sida” som du finner i vänsterspalten.
2. Välj rubrik
Klicka på ”05. Resor/utlägg/förmåner”.
3. Välj formulär
I rullistan väljer du ”04. Utlägg Ej resa”
4. Ange Utlägg Ej resa
Fyll i fältet ”Utlägg Ej resa” för alla dina vanliga utlägg. Om du i stället gjort utlägg för representation använder du nästa fält, ”Representation”. Observera att du måste redovisa momsen separat. För att specificera moms, ange först utläggsbeloppet exklusive moms med ersättningstypen ”Utlägg – ej resa (exkl.moms)”. Skapa därefter en ny rad och specificera sedan momsen med ersättningstypen ”moms ej res”.
Glöm inte bort att om momsen står angivet på ditt kvitto så måste du redovisa den separat genom att trycka på "Ny rad" och sen ange den som "Moms ej resa" under "Typ av ersättning".
5. Ange Representation
Om du har gjort utlägg för representation så anger du det nedan. Klicka på knappen ”Delt/Företag” för att fylla i vilka som deltagit. Du kan också bifoga en deltagarförteckning när du skickar in din sammanställning med originalkvitton. Om du väljer det sistnämnda så ange det gärna i fältet ”Noteringar”.
6. Spara/beräkna
Genom att klicka på ”Spara/beräkna” kan du se den preliminära summan som kommer att utbetalas.
7. Bifoga skannade kvitton m.m.
Genom att klicka på knappen "Medd/Bil" kommer du till rutan för att bifoga skannade kvitton och övriga dokument som styrker dina utlägg. När du valt fil klicka "lägg till" och "spara stäng" så bifogas bilagorna.
8. Sammanställning
Innan ärendet är klart ska du skapa en utskriftsvänlig blankett samt skriva ut den, innan du klickar på ”Skicka”. Blanketten skickas med internpost till löneenheten.
När du klickat på ”Hämta” kommer du att få upp dokumentlänken.
När du har skrivit ut ärendet skickar du in det digitalt genom att klicka på ”Skicka”.
Skicka det utskrivna formuläret tillsammans med originalkvittona samt eventuella övriga dokument till löneenheten med internpost
Adress: HR-avdelningen, löneenheten, Uu
Kontaktuppgifter
Vid frågor vänligen kontakta: Löneenheten