Till dig som är chef eller HR-generalist
Beslut om uppdrag som dekan/prodekan/prefekt/motsvarande och lönetillägg då fasta belopp fastställts av rektor
- HR-generalist/motsvarande tar fram blankett för beslut (blankett 1.3.1 eller 1.3.3) och skickar dokument med bilagor till fakultetshandläggare.
Exempel på bilagor:
Om prefekt: Underskriven delegation i enligt med ramdelegationen beslutat i Uppsala universitets delegationsordning UFV 2020/945
Uppgiftsfördelning i det systematiska arbetsmiljöarbetet, bilaga 1 och 2
Namnteckningsprov, blankett EA3
- Vicerektor/dekan beslutar om uppdrag och lönetillägg enligt arbetsordning, delegation och Riktlinjer om lönetillägg m.m samt överlämnar uppdrag och delegation till dekan/prefekt/motsvarande för mottagande och underskrift.
- Fakultetshandläggare/motsvarande skickar beslut med bilagor till Löneenheten för registrering i Primula samt arkivering.
Beslut om löneöversyn i samband med att uppdrag som dekan/prodekan/ prefekt/motsvarande etc. avslutas då fasta belopp fastställts av rektor
- HR-generalist/motsvarande tar fram blankett för beslut (blankett 2.0.6) och skickar det tillsammans med eventuell blankett för anhållan om befrielse/entledigande från uppdrag till fakultetshandläggare.
- Vicerektor/dekan beslutar om ny lön arbetsordning, delegation och Riktlinjer om lönetillägg m.m. Avrundning sker uppåt till närmaste hundratal kronor.
- Fakultetshandläggare/motsvarande skickar beslut med eventuell bilaga till Löneenheten för registrering i Primula samt arkivering.
Beslut om uppdrag som studierektor/beslut om befordran
- HR-generalist/motsvarande tar fram blankett för beslut om
- uppdrag som studierektor (blankett 1.3.4)
- ändrad lön vid befordran (blankett 2.0.3)
- Prefekt/motsvarande beslutar om uppdrag och lönetillägg/ny lön vid befordran enligt arbetsordning och delegation.
- HR-generalist/motsvarande skickar beslut med bilagor (ex. protokollsutdrag från styrelsemöte/beslut om befordran) till Löneenheten för registrering i Primula samt arkivering.
Beslut om ändrad lön vid ny/förändrad kompetens handläggs digitalt i Primula webb. Se vidare i handbok under punkt 09. Ändring av lön vid ny kompetens. Prefekt/motsvarande beslutar om ny lön vid ny kompetens enligt arbetsordning och delegation.