Anställdidentitet
En anställdidentitet är ett konto som är upplagt i universitetets gemensamma katalog- och behörighetssystem. Kontot läggs upp av den lokala katalogadministratören på din institution/avdelning. Kontot används till att koppla dig till olika IT-tjänster och roller i vissa administrativa system.Roller i administrativa system
Rollerna i de administrativa systemen som är kopplande med det universitetsgemensamma behörighetssystemet, är knutna till din roll som anställd/verksam vid en institution/avdelning. Om anställningen förändras, kan också dessa roller ändras. För mer information om olika administrativa system, se Administrativa system.
Lägga upp och ta bort anställd/verksam
Den lokala katalogadministratören på institutionen där du är verksam, lägger upp och tar bort anställda. För mer information om olika institutioner, se Universitetskatalogen.
Tillgång till gemensamma IT-tjänster
Anställdidentiteten är kopplad till olika IT-tjänster, som t.ex. Primula, Raindance och Medarbetarportalen.
Hantering av roller
Roller i administrativa system hanteras av systemägaren. För mer information om olika administrativa system, se Administrativa system.
Det är möjligt att vara anställd/verksam vid flera institutioner och avdelningar.
Om du har glömt din användaridentitet eller lösenord, beställer du uppgifterna här.
____________________________
Har du frågor? Kontakta IT-support.