Boka möte – Outlook 2019 (Windows)
Följande instruktion beskriver hur du bokar möte i Outlook 2019 på Windows.
- I din Outlook-kalender, klicka på "Nytt möte".
- Lägg till mötesdeltagare i "Till..."-fältet i inbjudan.
Du kan skriva in e-postadressen eller klicka på "Till…"-knappen och välja personer eller grupper från dina adressböcker vid fältet "Adressbok".
- Tryck på "Kontrollera namn".
Då får du upp alternativ om du inte hittar e-postadressen du vill lägga till.
- I "Ämne" skriver du in vad mötet gäller.
- I "Plats" anger du var mötet ska ske.
Det kan vara namn på rummet, rumsnummer, MazeMap-länk eller Zoom (steg 10).
- Om lokalen bokas via Outlook klicka på "Rum..."-knappen och välj önskat rum.
- Använd "Schemaläggningsassistenten" för att se om de du vill bjuda in och om lokalen du tänkt boka (om den bokas via Outlook) är lediga vid tillfället du tänkt ha mötet.
-
Ange när mötet ska börja och sluta.
Klicka i och välj "Starttid" och "Sluttid".Om mötet är hela dagen eller flera heldagar klicka i rutan framför "Hela dagen".
- Skriv inbjudan till mötet.
- Om mötet ska ske på Zoom kan du lägga till detta (om du har Zoom installerat och konfigurerat på din dator).
Klicka på "Add a Zoom Meeting", till höger på Mötes-fliken i Outlook-kalendern.
Det ser ut så här när du lagt till ett Zoom möte.
- När du är klar med din mötesinbjudan klickar du på "Skicka" för att skicka iväg inbjudan.
____________________________
Har du frågor? Kontakta IT-support.